Zoals u al jaren van ons gewend bent, staat er weer een bomvol programma gepland met leuke activiteiten, marktkramen, eten en drinken en gezelligheid. Van een ritje in de draaimolen tot een spannende zeepkistenrace, ook dit jaar is er aan iedereen gedacht. Naast de vele activiteiten voor de kinderen kunnen ook de ouders volop genieten. Vanaf het gezellige buitenterras is het bezoek van de Koninklijke familie aan Groningen live te volgen vanaf een megagroot tv-scherm. Kortom: Koningsdag in Ochten is ook dit jaar prima voor elkaar.

Wij tellen de dagen alweer af en hebben enorm veel zin om samen met u een feestelijke dag te beleven. Vier Koningsdag in Ochten en samen kleuren we onze dorpen oranje.

Heel graag tot de 27ste!

Marktkramen

Voor de commerciële verkoop of als je heel veel spullen hebt, kun je een marktkraam huren. Voor slechts 25 euro huur je voor de hele dag een kraam. De marktkramen zijn 4 meter breed en zijn voorzien van een dak. De markt zal zijn van circa 11.00 uur tot 17:00 uur.
Mail bij interesse voor een kraam naar: oranjeverenigingochten.eldik@live.nl. Wees er snel bij want er is een beperkt aantal kramen.

Kleedjesmarkt

Zolder opgeruimd? Kleed ingepakt? Kleingeld verzameld? Dan ben je er klaar voor: de kleedjesmarkt op Koningsdag! De kleedjesmarkt is hét moment in het jaar om je kamer en de zolder eens goed op te ruimen en de spulletjes, die je niet meer gebruikt, te verkopen. Wie maak jij blij met je oude boeken, skates of spelletjes?
Je hoeft je niet op te geven en reserveren is niet mogelijk, dus wees op tijd om verzekerd te zijn van een goede plek.
De auto uitladen kan tot 10:00 uur, daarna mogen er (in verband met de veiligheid) geen auto’s meer op het plein komen. Om 11.00 uur begint de aubade. Na de aubade kun je met de verkoop beginnen.
Mocht het slecht weer zijn op Koningsdag, waar we niet vanuit gaan natuurlijk, dan kun je met je kleedje in het Dorpshuis een plekje zoeken om droog je spulletjes te verkopen. Houd je spullen over? Geen reden voor paniek. Ze kunnen namelijk nog prima een tweede leven krijgen, bijvoorbeeld bij de winkel van Woord en Daad aan de Molendam.