Inschrijven voor autopuzzelrit

Lid worden?

ORANJEGEVOEL HEERST

GROTER EN STERKER DAN OOIT

Toen wij als Oranjevereniging vorig jaar rond deze tijd een herziene versie van het Oranjemagazine rondbrachten, hadden we niet voorzien dat alles óók dit jaar anders zou zijn. Maar door te kijken naar wat wél kan en met inachtneming van alle RIVM-richtlijnen, zijn we er toch in geslaagd om kleur te geven aan Koningsdag 2021.

Corona houdt eenieder van ons nog steeds tot op de dag van vandaag in de greep. Toch hopen wij samen met u en jou Koningsdag te kunnen “vieren”. De Oranjevereniging organiseert dit jaar in ieder geval de bekende auto-puzzelrit. Rijd kriskras met je huishouden Ochten door, probeer je niet op een dwaalspoor te laten zetten en scoor de meeste punten. Wie mag zich dit jaar bekronen tot winnaar van de Puzzelrit 2021? Ook is er gedacht aan een “gezamenlijke” finale met puzzelrituitslag.

Er zitten meer activiteiten in de pen. Wegens de onzekerheden rondom het virus, het besmettingsaantal en de bijbehorende maatregelen zijn overige activiteiten nog niet openbaar gemaakt. Wel kunnen wij meedelen dat er op de basisscholen stoepkrijt wordt uitgedeeld en huizen in Ochten groots versierd mogen worden. Houd voor het actuele programma de website en Facebookpagina van de Oranjevereniging Ochten-Eldik in de gaten.

Wat er ook mogelijk is en hoe je Koningsdag 2021 ook viert, wij zijn er van overtuigd dat de oranjekoorts nooit zo hoog zal voelen als nu. Wat er ook gebeurt: het oranjegevoel zal blijven heersen!

Stay safe en een fijne Koningsdag toegewenst!

Bestuur Oranjevereniging Ochten-Eldik en al haar onmisbare vrijwilligers

AUTOPUZZELRIT

SAFE DE WEG OP

In de afgelopen jaren werd Ochten bezocht door duizenden enthousiastelingen die Koningsdag in ons dorp vierden. De markt, alle activiteiten, attracties voor alle leeftijdscategorieën en natuurlijk de beroemde zeepkistenrace vormden hét Betuwse hoogtepunt. Ook dit jaar kan dat allemaal niet plaatsvinden. Maar de vrijwilligers van de Oranjevereniging laten zich niet uit het veld slaan en vroegen zich af wat wél kan. ‘De autopuzzelrit’, was het antwoord.

Al tientallen jaren wordt de puzzelrit gereden als traditionele afsluiting van de oranjedag. Ook dit jaar zal de rit “gewoon” worden uitgeschreven. Iedereen die lid is van de Oranjevereniging kan met zijn of haar eigen huishouden meedoen. De tocht is weer voorzien van moeilijke en grappige vragen, maar ook regelrechte instinkers. Laat je dus niet verleiden tot het voor de hand liggende antwoord en blijf kritisch.

Kosten voor deelname aan de puzzelrit zijn € 10,- voor leden (per auto) + een kleine vergoeding voor de ticketsite. Ben je geen lid, dan kun je niet meedoen. Het inschrijfgeld gaat volledig naar de Stichting Stelvio for Life waar Adri Brundel zich met hart en ziel voor inzet.

Let op: aanmelden kan tot en met 24 april. Later aanmelden is niet mogelijk en … vol is (helaas) vol. Elke deelnemende auto dient zich van te voren online te registreren:

Aanmelden voor autopuzzelrit